Chief Marketing Officer

Tenker du at influencere og kjendiser er den beste metoden for å overbevise folk om å kjøpe et produkt? Tripper du etter å skape smarte kampanjer med smarte rabatter for å maksimere salgsvolum? Er du gira på å bruke Facebook-annonser som hovedverktøy for å vokse inn i himmelen?

Da er det ikke deg vi er på jakt etter. Ikke søk på denne stillingen.

Er du derimot gira på å lede et team som skal få folk til å kjøpe færre klær, samtidig som merkevaren skalerer internasjonalt? Og er du klar for å bruke helt andre verktøy enn de tradisjonelle for å få det til?

Da kan det hende du er kommet riktig. Les videre!

Din erfaring og mentalitet:

  • +/- 10 års erfaring innen markedsføring
  • Ledererfaring
  • Dyp forståelse for digital markedsføring
  • Erfaring med internasjonal skalering
  • Bestillerkompetanse innen sentrale områder
  • Betydelig erfaring innen strategiarbeid og planlegging
  • Oppdatert på nyheter og best practices innen faget
  • Datadrevet og analytisk
  • Positivt med erfaring innen kommersialisering av fysiske produkter
  • Positivt med erfaring innen "community marketing"
  • Kommersielt anlagt med salgserfaring
  • Svært åpen for å ikke alltid gjøre ting etter boka
  • Uredd, operativt anlagt og ikke minst motivert av å få hendene skitne sammen med alle andre i et lite selskap
  • Sulten og klar for tempoet i et ambisiøst team

Arbeidsoppgaver

  • Lede et markedsteam på nå 3 personer
  • Fortsette å bygge opp avdelingen og ansette de riktige menneskene til de riktige stillingene
  • Planlegge og implementere markedsstrategier
  • Strukturere alle små bekker til en oversiktlig stor elv
  • "Hands on-ansvar" på områder hvor man selv har styrke
  • Ta i mot innkommende salgshenvendelser

Hvor vi skal sammen og hva vi tilbyr

Northern Playground skal disrupte klesbransjen og forbruksvanene den har skapt. Tekstilindustrien står for nesten 10% av verdens klimagassutslipp og få tar grep som skaper reell endring. Noen må ta tak og gjøre noe. Vi har utviklet en forretningsmodell som utfordrer noen av de mest grunnleggende prinsippene i klesbransjen.

Nå vokser vi raskt og er på vei til å bli en internasjonal aktør som lever godt i det åpenbare paradokset: Få folk til å konsumere mindre, samtidig som vi vokser.

Vi er den snille rebellen som tør å formidle sannheten uten filter. Vi later ikke som – vi mener det som F. Det er grunnlaget og det er kulturen som selskapet er skapt ut ifra. Disse verdiene må finne veien hjem til hundretusenvis for at vi skal endre noe som helst. Som CMO blir dette din viktigste jobb; lede jobben med å få budskapet spredt så vi faktisk endrer vaner.

Helt sentralt i dette er at vi ikke utelukkende skal bruke "digitalmarkedsføringsboka" fra A til Å. Vi tråkker våre egne stier og vil delvis bruke helt andre mekanismer for å nå ut. Mye av dette er fortsatt i testmodus, men elementer av "community marketing", gerilijamarkedsføring og PR blir uansett viktig.

Nå bruker vi Norge for å teste hvilke mekanismer som fungerer best. Snart videreføres de beste til de mest åpenbare markedene i Europa.

Teamet og ledelsen er allerede dypt drevet av markedsføring og historiefortelling, men vi mangler den som holder i trådene og den som har erfaringen til å utfordre oss. I tillegg forventes det at du bidrar der det trengs, akkurat som alle oss andre i selskapet. Enkelt forklart: Du må selv se hva som bør tas tak i og gjennomføre eller bestille oppgaver selv, selvfølgelig med sparring fra resten av teamet.

Stillingen er 100%, med konkurransedyktige betingelser. Arbeidssted er Mesh Youngstorget i Oslo.

Fra deg ønsker vi selvsagt CV, men også en søknad hvor vi faktisk blir kjent med deg. Dropp formalitetene, dropp klisjeene og bruk plassen til din virkelige motivasjon og lidenskap. Søknaden trenger ikke å være i tekstformat.

Søknad og CV sendes til jo@northernplayground.no.

Søknadsfrist: 15. november

Your cart is empty

There are currently no products in your cart. Fill it up!
See all products