Bli medeier i Northern Playground

Sommeren 2016 gjennomførte vi en folkefinansiert emisjon. Det gikk veldig bra og vi ble overtegnet med flere hundre prosent. Se kampanjen under og les om det i DN og FriFlyt. I 2017 skal vi gjennomføre en emisjon til. Denne gangen vil vi også henvende oss til folket der ute. Hvis du allerede nå vet at du kunne være interessert i å investere i Northern Playground, send en mail til jo@northernplayground.no Gi oss en liten introduksjon på hvem du er og hva du eventuelt kunne tenke deg å bidra med.

Under kan du lese om hvordan Northern Playground så ut sommeren 2016.


 

Northern Playground ble grunnlagt for å lage produkter som gjør livet ute bedre. I starten var vi to kompiser med en idé, en symaskinen og mange gode venner som hadde troa. Siden den gangen har vi bokstavelig talt flyttet ut av garasjen og blitt større enn vi så for oss, men det nære miljøet spiller fortsatt en stor rolle. De som har investert er våre venner og fans. De har bidratt med innsats og nettverk som har skapt avgjørende verdi mens vi har vokst. Vi har for lengst forstått at Zipwear™ skal bli noe for historiebøkene, men vi vil fortsette å bygge gjennom et bredt nettverk: Vi vil ha engasjerte medeiere som er med på reisen og vi vil utnytte kraften det er å være mange sammen. Når vi nå skal hente penger for å vokse videre, gjør vi det gjennom «equity crowdfunding» (aksjesalg gjennom folkefinansiering) hvor vi inviterer deg til bli med på reisen og til å bli medeier i selskapet.

Du tenker kanskje at vi nettopp gjennomførte en crowdfundingkampanje på kickstarter.com? Det stemmer. Dette er vår andre crowdfunding på en måned! Se vår kickstarterkampanjer her
Det var for vårt nyeste produkt. Nå er det hele selskapet som gjelder.

Les deg opp på Northern Playground under. Hvis du er interessert i å vite mere, trykker du på knappen nederst på siden.

Investor presentation - long white.001 Investor presentation - long white.002

 

Nåsituasjon og selskapets videre progresjon

Kjernen i alt Northern Playground gjør er Zipwear™. Zipwear™ introduserer en smartere måte og kle seg på og nettopp derfor vil vi vinne store markedsandeler. Uansett hva som skjer kommer vi alltid til å være the original.  I tillegg har vi en historie som ikke bygger på luft og jålete ord, men som er like reell som konseptet vi har utviklet. Det bør gi brandet en evigvarende autentisitet.

I Norge begynner Northern Playground å bli etablert. Hovedtyngden av vårt onlinesalg er her, og våre produkter er tilgjengelig i butikker i hele landet. Norge vil være det viktigste markedet også det kommende året, men det er hovedsakelig det utenlandske salget som vil øke.

Til nå er det først og fremst ski- og særlig toppturfolket som har oppdaget Zipwear. Jobben fremover blir å hjelpe alle friluftsfolk til å få øynene opp for våre innovasjoner.

Salg
Frem til i dag har Northern Playground brukt mest ressurser på å utvikle produktene, brandet og på PR. Salgsarbeid har hatt mindre fokus. Det er både positive og negative sider ved det, men umiddelbart er det en stor fordel: Vi er klare for å ta virkelig store steg på salgsfronten. Produktene, brandet og teamet er klare. Frem til neste sommer skal hele organisasjonen være fokusert mot salg.

Vi skal øke salget i eksisterende butikker, få innpass i nye butikker, øke salget i «nye» segmenter, etablere flere salgskanaler internasjonalt og ikke minst bli bedre på eget nettsalg.

Internasjonalisering
Vi har det siste året begynt å gradvis teste salget i Europa og responsen tyder på at vi kan få det til på samme måte som vi fått i Norge. Det gjelder i første omgang Skandinavia og Alpene, mens andre europeiske land og Nord-Amerika kommer i kjølevannet. På litt lengre sikt er hele verden vår markedsplass.

PR
Så langt har medieomtale vært vår beste markedsføringsverktøy i Norge. Med innovative og lett forståelige produkter som også gjør seg veldig bra på bilder, ser vi at media gjerne vil skrive om oss og vise frem det vi har skapt. Vi har testet dette i liten skala i Europa for å se interessen og også her viser responsen at vi har mye å hente.

Digital markedsføring
Vi er stolte av å være en ung innovativ bedrift i en bransje som ikke endres i takt med resten av samfunnet. Vi har mange fordeler av å være unge og voksende, ikke minst kan vi følge med i utviklingen og være i forkant digitalt. Northern Playground skal være i front på både online salg og online markedsføring.

 

finansieringsbrukteam for equity crowdfunding 960

Hvor skal vi?

Vår visjon er at vår måte å kle seg på blir den normale måten å kle seg på for aktive friluftsmennesker. Samtidig skal alle vite at vi er originalen. I fremtiden er det rett og slett utenkelig for mange å kle seg på «gamlemåten». Vi vet at vi kan komme dit fordi vi har hundrevis av kunder som sier at de har det slikt i dag. Det er selvsagt en stund til vi kommer så langt at alle tenker det. Det er mye jobb som gjenstår og vi skal ha det gøy veien!

 

Vite mer?

Hvis du ønsker å vite mer om hva det vil si å være med på denne reisen fra innsiden og muligheter for å investere, send en e-post til post@northernplayground.no
Vi oppretter kommunikasjon med deg etter det.

Frist for å melde interesse er 24. juni. Vi oppretter kun kontakt med de 50 første vi hører fra.

Minstesum for emisjonen totalt er 1,2 millioner (med mulighet for mere)
Minstesum pr investering er 50.000 NOK

 

Til nå er det meldt inn konkret interesse fra 35 personer til en samlet verdi av 3 700 000 NOK.

308

Quick and safe payments
With VIPPS and card
Free shipping
On orders over 100 Euros
Made in Europe
For better quality and the environment