06.02.2021Behind the scenes #9

Hei.
En gang i blant sender gründer og CEO av Northern Playground, Jo, ut brev som gir deg et ærlig blikk bak kulissene til selskapet. Vi mener at åpenhet er en vesentlig del av å være en ansvarlig samfunnsaktør. Dette er det niende brevet. Les de andre brevene her.

Jeg heter Marita og har vært NPs økonomisjef siden august 2019. Her er en liten førjulshistorie fra meg.

Julemusikk. Hvem skulle tro at det var det som skulle utløse en krangel mellom Jo og meg.

Det er 14. desember, det er min dag i butikken, og jeg har selvfølgelig satt på julemusikk. Midt i «I’m driving home for Christmas» kommer Jo (gründer av NP) inn døra. «Vi skal ikke høre på julemusikk her!». Hei til deg også, tenker jeg. «Vi er jo enige om at vi skal være en rebelsk merkevare», fortsetter Jo. «Og da kan vi ikke spille koselig julemusikk».

Det som virker som en banal diskusjon om julemusikk ligger dypere enn som så; vi bygger en merkevare – Northern Playground. Northern Playground har sin personlighet, akkurat som du og jeg. Og poppete julemusikk ville aldri personen Northern Playground hørt på. En god merkevare er tro mot seg selv og sine verdier. Det gjelder i alle detaljer, inkludert musikkvalg i en butikk.

Jeg må til slutt bite i det sure eplet og innrømme at Jo har rett. Og ja, vi krangler litt innimellom og er begge stae på hver vår front. Men det gir gode diskusjoner og drar selskapet videre i retningen vi skal.

P.S. Da Jo dro på juleferie 22. desember danset Anine og jeg til en juleklassiker i butikken. Det er jo i vår ånd å være litt rebelsk 😉

Hilsen fra
Marita, Økonomisjef

Handlekurven din er tom

Du har ikke lagt til noen produkter i handlekurven ennå. Fyll den opp!
Se alle våre produkter