Vi har funnet oss selv 🪨

I løpet av de siste årene har vi virkelig funnet oss selv. Vi har gått fra et ønske om å selge så mye som mulig til det stikk motsatte: å få ned forbruket. Mens vi har oppdatert budskapet vårt, har vår visuelle identitet hengt igjen i fortiden. Sammen med selskapet Iterate gjorde vi noe med det i år.

Med en visjon om å redusere verdens forbruk av klær er det viktig at du ikke tenker på oss utelukkende som et klesmerke. Vi er nødt til å endre det eksisterende kjøpepresset, og vi hever derfor stemmen så folk hører etter. Vi ønsker å utfordre. Vi skal være en rebell.

Typografi

Vi har hentet inspirasjon fra demonstrasjonstog og -plakater for å finne vår typografi. I likhet med plakatene preges også vår identitet av tydelige ord og sterke budskap som fortjener god plass til å utfolde seg.

Logosymbol

Northern Playground er en motsats til alt det etablerte i klesbransjen. Det var derfor viktig for oss å ha en logo som symboliserte noe treigt og ekte, fremfor noe raskt og hipt. Den norske gråsteinen gjør denne jobben. Da vi kom på steinen, falt vi for det ekte og trauste, at den slites veldig sakte og ikke minst fordi den er rebellens symbol. Vi skal være en stein i skoen til bransjen, og ikke gi oss før de hører etter.

Fargen

Fargen har vi hentet fra lav som spriter opp den norske, trauste gråsteinen. Vi visste at vi ville være grønne, men at vi ikke kunne lande på en komform «miljøgrønn». Fargen er ikke nødvendigvis behagelig å se på, men i likhet med fonten, skal fargen skrike og vekke oppmerksomheten din gjennom ekte og ærlige budskap.

Diskusjon

Loading...

Handlekurven din er tom

Du har ikke lagt til noen produkter i handlekurven ennå. Fyll den opp!
Se alle våre produkter