Leder for produktdesign

Vi har en veldig tydelig utfordring til deg: Skape produkter som varer.

Våre klær skal tåle juling, de skal tåle skiftende trender og de skal tåle å bli reparert. År etter år.
«Umulig», tenker du. Ikke søk.
«Yes!», tenker du. Les videre.

Kvalifikasjoner

  • Du er uredd. Du liker å være i et miljø som sammen tar sjanser.
  • Du liker ansvar og tar gjerne ansvaret for den helhetlige utviklingen til et brand.
  • Du er kreativ, tar initiativ og venter ikke på å bli satt i gang.
  • Du har flere års erfaring med design og utvikling av friluftsbekledning og kan håndtere hele prosessen fra idé til ferdig produkt.
  • Du har relevant utdannelse innen tekstil, mote, produktutvikling, design e.l.
  • Du er godt bereist innen, og svært interessert i, hvordan produksjon og bruk av klær kan gjøres med minst mulig miljøavtrykk.
  • Du er god på søm, kan lage enkle prototyper og utføre enkle reparasjoner
  • Du håndterer Illustrator, Photoshop og Indesign og har en interesse for nye tekniske løsninger som finnes på markedet.
  • Du har en metodisk, strukturert og analytisk tilnærming, kombinert med et fleksibelt og kommersielt tankesett.
  • Du har svært gode kommunikasjon- og ledelsesferdigheter og vil like å ha ansvar for kommunikasjon med mennesker fra hele verden.
  • Du snakker og skriver både skandinavisk og engelsk tilnærmet flytende.
  • Du har vært ute ei vinternatt før (både bokstavelig og metaforisk) og vet opp ned på teltplugger.
  • Du er ikke redd for litt «monkey work» og bretter opp ermene med resten av gjengen når det trengs.

Arbeidsoppgaver

  • Inneha det overordnede designansvaret til selskapet.
  • Designe og utvikle klær i samsvar med vår designfilosofi. Dette innebefatter konseptualisering, funksjonsspesifikasjon, material- og fargevalg.
  • Finne egnede produsenter og underleverandører og drive kommunikasjonen frem til produktet er klart for produksjon. Det innebærer også å utforske muligheter for å ta i bruk nye, innovative (lokal)ressurser.
  • Besøke produsenter i Norge og Europa. Dra på messer etter behov og ønske.
  • «Eie» prototyper med tilhørende ansvar for grundig testing.
  • Videreutvikle og skape en unik identitet for hele kolleksjonen. Dette innebærer ikke minst å ta NP fra å være et undertøysbrand til fullsortiment.
  • Eie og videreutvikle vår designfilosofi.
  • Videreutvikle vår design- og produksjonsprosess til å hele tiden å være i førersetet på nytenkende verdikjede. Det gjelder særlig innen bærekraft.
  • Drive og videreutvikle vårt reparasjonskonsept.
  • Drive designprosessene sammen med vår community og kommunisere med dem. Dette innebærer å innhente idéer fra communityet, videreutvikle egne idéer sammen med communityet, strukturere tilbakemeldinger og sette felles idéer ut i livet.
  • Drive og videreutvikle vår lokalproduksjon på Tøyen og Grünerløkka. (Og flere steder etter hvert!)

Vi tilbyr

  • Mye innflytelse på hvor merkevaren og selskapet skal.
  • Usedvanlige ambisiøse kollegaer.
  • Å være med på en reise med en åpen reiserute sammen med lite og dedikert team.
  • Et miljø som forguder både dumme og gode idéer.
  • En arbeidshverdag som på ingen måte er rolig, forutsigbar eller ensformig.
  • Å være med å redefinere «bærekraft» i en skitten og kynisk bransje.
  • En nyskapende design- og utviklingsprosess for klesproduksjon, med en utradisjonell verdikjede.
  • Fleksibilitet på det aller meste.
  • 100 % stilling med konkurransedyktig lønn.
  • Ettermiddagssol over Youngstorget.

Mer om jobben

Å ikke følge «oppskriften» som brand er veldig spennende, men samtidig krevende. Skal vi lykkes med vår visjon om å redusere verdens klesforbruk, samtidig som vi skal bli en betydelig global aktør, setter det enorme krav til design. En ambisiøs klesdesigner som tør å tenke nytt og å utfordre sannheter, vil være helt sentralt for hvor vi tar veien.

Målet er å lage produkter folk bruker og elsker i et langt liv. Du vil involvere kundene i designfasen for å få inspirasjon og innspill. Dette betyr at du har en sentral kommunikasjonsrolle og er et bindeledd mellom oss og communityet. Vår etablerte livstidsservice fordrer produkter av svært god kvalitet som er enkle å reparere. Du vil ha ansvaret for å designe klærne på en måte som gjør dette mulig.

Samtidig er våre lokale produksjoner essensielle for å nå våre mål. Nærhet til både råvaren og produksjon muliggjør å skape produkter, og et forhold til produktene, som varer lenge. Ikke minst gir prosjektene bærekraftige arbeidsplasser i nærheten av der produktene blir brukt. Du vil få ansvaret for dagens prosjekter, videreutvikle dem og etablere nye.

Over de neste årene skal vi bruke vår alternative forretningsmodell til å vokse fra å være et «undertøysmerke» i Norge til å bli en stor kommersiell internasjonal aktør med nedslagsfelt langt utenfor det vi tenker på som friluftsklær.

Har vi klart å fange nysgjerrigheten din? Nå hadde det vært veldig kult om du fanget vår.

  • Skriv en tekst uten fuzz som handler om hvorfor du tror denne jobben er for deg og hvordan du vil bidra til å nå våre mål.
  • CV må vi ha.
  • Vi vil gjerne se din kreativitet i praksis.

Søknadsfrist: 10. januar (gjerne før)

Søknader og spørsmål sendes til: jo@northernplayground.no

Vil du vite mer om oss? Les her.

Handlekurven din er tom

Du har ikke lagt til noen produkter i handlekurven ennå. Fyll den opp!
Se alle våre produkter