Har vi funnet oss selv? 🪨

I løpet av Northern Playgrounds eksistens har vi endret visjon og kurs. Likevel er stemmen vår fortsatt den samme som den var i starten. Sammen med Fredrik og Ludvig fra selskapet Iterate holder vi derfor på å finne vår nye identitet. Nå har vi jobbet i noen uker og funnet noe vi har veldig tro på. Vi er selvfølgelig også veldig nysgjerrige på hvilke tanker du har før vi avslutter prosjektet!

Bakgrunn
Vår visjon er ikke å produsere så mye klær som mulig, men heller å redusere hvor mye klær vi forbruker. Du skal derfor ikke tenke på oss utelukkende som et klesmerke.

Vi er opptatt av å endre det eksisterende kjøpepresset. For å få til det er vi nødt til å heve stemmen. Vi vil også at identiteten skal ose av innestengt energi og kunnskap, og vi skal tåle at folk kan føle seg utfordret av den.

Med det sagt: Ta en titt på grepene under. Kjenn litt på dine umiddelbare følelser og assosiasjoner og del tankene dine i kommentarfeltet nederst på siden.


Nåværende hypotese

NP – Den sympatiske rebellen

Rebellen er en katalysator for dyptgripende endringer. Rebellen utfordrer det bestående og er ofte en frihetssøkende outsider eller opprører. Rebellen opponerer mot eller er på ulike måter i konflikt med det etablerte, fordi det er noe ved det bestående de ikke kan akseptere. Folk både frykter og beundrer rebellen.

Vi ser på oss selv som en sympatisk rebell, og har derfor tenkt at vår nye logo er en stein. Steinen er rebellens verktøy, samtidig som den (i likhet med klærne våre) varer "evig".

Visuell identitet

Dette er en god representasjon av hvordan identiteten ser ut med alle elementene. Her er logosymbolet (gråsteinen), teksten og grønnfargen med i litt ulike uttak.

Meningsbærer

Vi har behov for en identitet som kler meningene våre. Vi må kunne si viktige ting så høyt at alle får det med seg, og på en måte som ingen andre tør.

Eksempel på avis-annonse

Her ser dere hvordan vi tenker å bruke logosymbolet, hvordan tekstbudskap og produkter skal kunne leve sammen, og hvordan den grønne fargen fungerer oppå bilder.

Klærne

Selv om den visuelle identiteten endrer seg radikalt, vil vi gjøre mer subtile grep på klærne. Slik blir ikke detaljene slitsomme over tid. De vil f.eks. ikke ha hovedfargen, men en ny tekst og label.

Etiketter

Her er en skisse på hvordan lappene på klærne kan se ut i vår nye drakt og med det budskapet vi vil at folk skal forstå; at klærne våre er de siste klærne du trenger å kjøpe.

Mer distinkte e-poster

Vi vil være ennå tydeligere i budskap og utseende i e-postene våre også framover. Her er en liten smakebit.

Bli med i diskusjonen!

Hva tenker du når du ser dette? Hvilke assosiasjoner får du? Viktigst av alt; Føler du at vi har funnet oss selv?

Forrige hypotese

Vår forrige hypotese var at gult skulle være vår farge. Der vi skulle være mer synlige og vågale enn resten, men sammen med dere forstod vi at den plassen ikke var for oss.

Emballasje

Som en forlengelse av dette prosjektet vil vi utforske hvordan emballasjen vår skal endre seg, her ser dere den midlertidig i gult.
Vi har lyst til å redusere fotavtrykket, beholde funksjonaliteten og gjøre den mer unik.

Diskusjon

Loading...

Handlekurven din er tom

Du har ikke lagt til noen produkter i handlekurven ennå. Fyll den opp!
Se alle våre produkter