Generelle vilkår
Dette er Northern Playgrounds generelle vilkår for innlevering av klær for kommisjonssalg. Før du leverer inn dine klær hos Northern Playground må du godta de generelle vilkårene.
Kommisjonssalg
Northern Playground selger plagg på kommisjon med en 50/50 splitt. Det betyr at vi beholder 50 % av salgsprisen på alle plagg vi selger på dine vegne, og at du mottar de resterende 50 %. Northern Playground forbeholder seg retten til å si nei til å ta inn plagg som ikke oppfyller kvalitetskriteriene. (Les mer om kvalitetskriterier i avsnitt for Kvalitetskriterier).
Du godtar at vi setter prisen på plagget til prisen vi mener er riktig. Vi forbeholder oss retten til å endre prisen med 20 % i salgsperioden, uten å varsle deg om dette. Dette gjør vi for å muliggjøre at plagget blir solgt så raskt som mulig til en så riktig pris som mulig.
Vår salgsperiode er 30 dager. I salgsperioden er det ikke mulig å hente tilbake innleverte plagg. Etter salgsperioden har du 14 dager på å hente plagg som ikke er solgt. Om et plagg ikke blir solgt, og forblir uhentet 14 dager etter utgangen av salgsperioden, overføres plaggets eierskap til Northern Playground. Northern Playground får da fritt disponere plagget.
Innleveringskunden beholder eierskapet til en innlevert plagg frem til Northern Playground selger plagget til en kunde.
Bli innleveringskunde
For å bli innleveringskunde må du bekrefte at du oppfyller følgende krav:
Har fylt 18 år
Har et norsk personnummer
Har en norsk bankkonto i eget navn. Det kreves for å utbetale salgskommisjonen
Angir egne kontaktopplysninger
Er juridisk og rettmessig eier av plaggene som leveres inn til Northern Playground, og har lov til å levere dem inn til salg via oss
Sikrer at plaggene som leveres inn følger våre kvalitetskriterier for innleverte plagg. (Les mer om kvalitetskriterier i avsnitt for Kvalitetskriterier)
Løpende oppdaterer kontaktinformasjonen sånn at de alltid stemmer, og at henvendelser fra Northern Playground kan tas imot
Utbetaling av salgskommisjon
Salgskommisjonen blir registrert på din kundekonto og oppdateres på Min side . Saldoen kan brukes til å handle i Northern Playground sin butikk (ikke nettbutikk) eller betales ut til Innleveringskunden.
Utbetaling av salgskommisjonen skjer ikke automatisk og må initieres av innleveringskunden ved å forespørre utbetaling på Min side . Hvilke utbetalingsmetoder og utbetalingsalternativ som kan brukes kan variere over tid.
Northern Playground tar en avgift på 50 NOK for hver utbetaling, for å håndtere våre administrative kostnader for utbetalingen.
Innestående salgskommisjon kan hentes ut i 24 måneder fra innleveringsdato. Etter det tilfaller innleveringskundens salgskommisjon til Northern Playground, og innleveringskunden kan ikke lengre gjøre krav på eller be om å få salgskommisjonen utbetalt.
Kvalitetskriterier for innleverte plagg
Northern Playground avgjør hvilke plagg som kan leveres inn, med utgangspunkt i våre kvalitetskriterier for innleverte plagg:
Vi tar kun imot plagg av eget merke (kun NP-produkter)
Plaggene må være nyvaskede
Plaggene må være i god stand. Det betyr hele, uten lukt, flekker, hull eller andre skader. Plagget kan være reparert, men reparasjonen må være godt utført
Vi tar ikke imot sokker og undertøy (gjelder også bh)
Vi undersøker plagg etter disse kriteriene ved innleveringstidspunktet. Om det, etter at et plagg har blitt tatt inn til salg, viser seg at plagget allikevel ikke oppfyller kvalitetskriteriene vil vi kontakte innleveringskunden og informere om avviket vi har funnet. Innleveringskunden får da velge om den vil ha tilbake plagget eller la Northern Playground overta plagget. Om Innleveringskunden i disse tilfellene vil ha tilbake plagget må den innen 14 dager plukke opp plagget fra butikken.
Ansvar
Innleveringskunden har ansvar for, og skal erstatte Northern Playground for, eventuelle skader og kostnader som oppstår for Northern Playground som følge av at kunden bryter avtalen.
Northern Playground tar ikke ansvar for eventuelle skader og ulemper som kommer:
I kundens næringsvirksomhet
På grunn av omstendigheter som er angitt i vilkårene at vi ikke tar ansvar for
På grunn av at en kunde ikke oppfyller sine forpliktelser i henhold til vilkårene
På kundens egen eiendom på grunn av plagg kunden har kjøpt fra oss, for eksempel på grunn av skadedyr som overføres fra et plagg til kundens eiendom
Northern Playgrounds maksimale ansvar overfor kunder for eventuelle tap og skader som er oppstått er begrenset til:
Tap og skader som skjer i forbindelse med kjøp av plagg: det totale beløpet for kundens kjøp
Tap og skader som oppstår i forbindelse med innlevering av plagg for salg: verdien på det innleverte plagget (kundens kommisjon), i henhold til prisen Northern Playground har angitt for plagget
