Generelle vilkår

Dette er Northern Playgrounds generelle vilkår for innlevering av klær for kommisjonssalg. Før du leverer inn dine klær hos Northern Playground må du godta de generelle vilkårene.

Kommisjonssalg

Northern Playground selger plagg på kommisjon med en 50/50 splitt. Det betyr at vi beholder 50 % av salgsprisen på alle plagg vi selger på dine vegne, og at du mottar de resterende 50 %. Northern Playground forbeholder seg retten til å si nei til å ta inn plagg som ikke oppfyller kvalitetskriteriene. (Les mer om kvalitetskriterier i avsnitt for Kvalitetskriterier).

Du godtar at vi setter prisen på plagget til prisen vi mener er riktig. Vi forbeholder oss retten til å endre prisen med 20 % i salgsperioden, uten å varsle deg om dette. Dette gjør vi for å muliggjøre at plagget blir solgt så raskt som mulig til en så riktig pris som mulig.

Vår salgsperiode er 30 dager. I salgsperioden er det ikke mulig å hente tilbake innleverte plagg. Etter salgsperioden har du 14 dager på å hente plagg som ikke er solgt. Om et plagg ikke blir solgt, og forblir uhentet 14 dager etter utgangen av salgsperioden, overføres plaggets eierskap til Northern Playground. Northern Playground får da fritt disponere plagget.

Innleveringskunden beholder eierskapet til en innlevert plagg frem til Northern Playground selger plagget til en kunde.

Bli innleveringskunde

For å bli innleveringskunde må du bekrefte at du oppfyller følgende krav:

Har fylt 18 år

Har et norsk personnummer

Har en norsk bankkonto i eget navn. Det kreves for å utbetale salgskommisjonen

Angir egne kontaktopplysninger

Er juridisk og rettmessig eier av plaggene som leveres inn til Northern Playground, og har lov til å levere dem inn til salg via oss

Sikrer at plaggene som leveres inn følger våre kvalitetskriterier for innleverte plagg. (Les mer om kvalitetskriterier i avsnitt for Kvalitetskriterier)

Løpende oppdaterer kontaktinformasjonen sånn at de alltid stemmer, og at henvendelser fra Northern Playground kan tas imot

Utbetaling av salgskommisjon

Salgskommisjonen blir registrert på din kundekonto og oppdateres på Min side . Saldoen kan brukes til å handle i Northern Playground sin butikk (ikke nettbutikk) eller betales ut til Innleveringskunden.

Utbetaling av salgskommisjonen skjer ikke automatisk og må initieres av innleveringskunden ved å forespørre utbetaling på Min side . Hvilke utbetalingsmetoder og utbetalingsalternativ som kan brukes kan variere over tid.

Northern Playground tar en avgift på 50 NOK for hver utbetaling, for å håndtere våre administrative kostnader for utbetalingen.

Innestående salgskommisjon kan hentes ut i 24 måneder fra innleveringsdato. Etter det tilfaller innleveringskundens salgskommisjon til Northern Playground, og innleveringskunden kan ikke lengre gjøre krav på eller be om å få salgskommisjonen utbetalt.

Kvalitetskriterier for innleverte plagg

Northern Playground avgjør hvilke plagg som kan leveres inn, med utgangspunkt i våre kvalitetskriterier for innleverte plagg:

Vi tar kun imot plagg av eget merke (kun NP-produkter)

Plaggene må være nyvaskede

Plaggene må være i god stand. Det betyr hele, uten lukt, flekker, hull eller andre skader. Plagget kan være reparert, men reparasjonen må være godt utført

Vi tar ikke imot sokker og undertøy (gjelder også bh)

Vi undersøker plagg etter disse kriteriene ved innleveringstidspunktet. Om det, etter at et plagg har blitt tatt inn til salg, viser seg at plagget allikevel ikke oppfyller kvalitetskriteriene vil vi kontakte innleveringskunden og informere om avviket vi har funnet. Innleveringskunden får da velge om den vil ha tilbake plagget eller la Northern Playground overta plagget. Om Innleveringskunden i disse tilfellene vil ha tilbake plagget må den innen 14 dager plukke opp plagget fra butikken.

Ansvar

Innleveringskunden har ansvar for, og skal erstatte Northern Playground for, eventuelle skader og kostnader som oppstår for Northern Playground som følge av at kunden bryter avtalen.

Northern Playground tar ikke ansvar for eventuelle skader og ulemper som kommer:

I kundens næringsvirksomhet

På grunn av omstendigheter som er angitt i vilkårene at vi ikke tar ansvar for

På grunn av at en kunde ikke oppfyller sine forpliktelser i henhold til vilkårene

På kundens egen eiendom på grunn av plagg kunden har kjøpt fra oss, for eksempel på grunn av skadedyr som overføres fra et plagg til kundens eiendom

Northern Playgrounds maksimale ansvar overfor kunder for eventuelle tap og skader som er oppstått er begrenset til:

Tap og skader som skjer i forbindelse med kjøp av plagg: det totale beløpet for kundens kjøp

Tap og skader som oppstår i forbindelse med innlevering av plagg for salg: verdien på det innleverte plagget (kundens kommisjon), i henhold til prisen Northern Playground har angitt for plagget



Handlekurven din er tom

Du har ikke lagt til noen produkter i handlekurven ennå. Fyll den opp!
Se alle våre produkter

Ikke gå glipp av våre bajasstreker

Meld deg på nyhetsbrevet vårt

Butikk

Korsgata 24 (inngang Markveien), 0551 Oslo
ÅPNINGSTIDER
Ukedager 11-18
Lørdager 11-18
Søndager 12-17
NB! Butikken på Youngstorget er stengt.
Butikktelefon: 940 81 626
From with care
2023 All rights reserved
Betaling håndteres av Adyen
vipps visa mastercard paypal klarna