BUY LESS. PLAY MORE.
Mens andre forteller deg at det er på tide å skifte ut fjorårets plagg med noe nytt, ber vi deg om å bruke og elske klærne dine så lenge som mulig. Det gjør vi gjennom tidløst design, ingen kolleksjoner, smarte materialer, vedlikehold og reparasjon. Og i stedet for å late som det er mulig å produsere bærekraftige klær, forteller vi deg at det ikke finnes bærekraftige klær. Punktum.

BYE META
Det gjør vondt å sende penger til et selskap som lever av å polarisere verden og gjøre barna våre avhengige av skjerm. En verden der all makt ender hos Big Tech - det går bare ikke.
Når nesten alle annonsekroner blir sendt dit, er det akkurat det som skjer. Så nå sier vi fu%k it, vi slår opp og håper det blir for alltid.

USE MORE: SECOND HAND
Vi prøver å lage klær som varer lenge og som folk vil bruke lenge. Men av ulike årsaker er ikke dette alltid mulig. Da må vi sammen gi plagget en ny sjanse til å leve videre.

THE LAST MENTALITY
For 5 år siden lanserte vi The Last. Vi visste ikke om det var mulig å få folk til å kjøpe sin siste jakke. Var vi bare naive – eller var verden faktisk klar for less is more? For å kjøpe mindre og leke mer.
Nå, fem år senere, har vi spurt både kundene, de som designer og de som reparerer: Har The Last levert? Og kan plaggene vare i 20 år til?
Svaret er både inspirerende og ærlig: Et rungende ja – men også noen utfordringer vi må snakke om.

Made in Oslo
LOKALPRODUKSJON
Må det være sånn at de som produserer klærne dine får elendig betalt og blir gjemt bort og glemt bort? Hva om vi heller ble kjent med menneskene og håndverket bak? Ta turen innom Mikrofabrikken vår og si hei til den som produserer og se hvordan produktet blir produsert.

VÅR BUTIKK
BUTIKK OG MIKROFABRIKK
Er fremtidens butikk kun nettbasert? Det tror ikke vi. Den nye butikken vår på Grünerløkka i Oslo er et eksempel på hva vi mener fremtidens butikk bør være. Ja, du kan handle klærne våre her, men først og fremst ønsker vi å gi kundene våre et bevisst forhold til håndverket gjennom lokalproduksjon, vedlikehold og reparasjon i vår mikrofabrikk. Samtidig skal vi påvirke alle til å bruke klærne sine lenge før man kjøper nytt.









